Köpvillkor
Köpvillkor
Vid beställning träffas avtal när TheMobileStore.se bekräftat beställningen. Detta sker genom en orderbekräftelse via e-mail som skickas automatiskt. I det fall du inte har fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, var vänlig och tag kontakt med oss. Du kan endast beställa via våra hemsida. Har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för att handla på TheMobileStore.se.
2. PRISER
Samtliga priser är inklusive moms (25%).
3: FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANS
3.1:KÖPVILLKOR
Vi har flera fraktalternativ beroende på leveransmetod, produkten och ordervärdet, för leveranser i Sverige. Du kan se fraktkostnader i kassan.
3.2: LEVERANS:
Vi skickar de flesta varor med Posten som 1:a klass brev. Tunna paket levereras direkt till brevlådan. Paket tjockare än 3cm hämtar du på närmsta postuthämtningsställe. Större och tyngre paket lämnas på uthämtningsställe. Vi erbjuder flera fraktalternativ i kassan. Du kan välja själv vilken speditör och vilken tjänst du önskar at leveransen sker med. Vi erbjuder leveranser med Postnord, InstaBox, CityMail, Budbee, Schenker mm.
3.3: LEVERANSTID:
Leveranstid ages alltid på produktsidan. Leveranstid skiljer sig beroende på vilket lager produkterna ligger i. Alla produkter som ligger på vårt centrala lagret skickas inom 24 timmar efter beställningen är lagd. Produkter som ligger på fjärrlager kan ha längre leveranstid och det står alltid på varje produktsida.
- Leveranstid 1-3 dagar för produkter som ligger på centrallager
- Leveranstid 4-7 dagar för produkter som ligger på fjärrlager
Leverans kan alltid ske till valfri adress inom Sverige men ev. faktura skickas alltid till beställarens registrerade adress. Vid leveransförsening så informeras du om ny leveranstid via e-post. I detta fall har du som kund rätt att häva köpet utan kostnad.
3.4: FELLEVERANS:
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid. Om varan är trasig vill vi ha en bild skickad till oss på mail för att kunna göra en reklamationsbedömning för att sen lösa ärendet på enklaste sätt. Har vi levererat fel vara, kontakta oss så skickar vi returinstruktioner och skickar sedan rätt produkt till dig. Vi står då för portot.
3.5: UTEBLIVEN LEVERANS
Vid utebliven leverans maila till oss via "Kontakta oss" -sidan eller maila till info@themobilestore.se
3.6: FEL ADRESS
Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 59 kr för att täcka hanteringskostnaden.
3.7: OUTLÖST VARA
För paket som inte har hämtats ut på uthämtningsställe debiterar vi kunden en frakt- och hanteringsavgift på 150 Kr. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
4: BETALNING
I samarbete med Svea Bank AB erbjuder vi betalning via bank/kreditkort, direktbetalning, faktura, delbetalning och Swish. Vi skickar alltid faktura via epost och du har 14 dagar på dig att betala fakturan. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
5: AVGIFTER
Exp. avgift - 0 kr
Ångerköp* - 0 kr
Kortbetalning - 0 kr
Direktbetalning - 0 kr
Faktura - 0 kr
Företagsfaktura - 0 kr
Outlöst paket - 150 kr
Ejgodkänd/Felaktig reklamationsavgift - 250 kr
Moms ingår på alla avgifter.
Vi förbehåller oss rätten att ändra på avgifterna utan att detta meddelas särskilt.
* Vi debiterar ingenting vid ångerköp. Vi ångerköp står kunden själv för returkostnaden.
6: BYTE & RETUR
6.1: ÅNGERRÄTT
Du har rätt att frånträda ditt avtal utan att ange något skäl inom 30 dagar från det att du mottagit din vara, (detta gäller ej egendesignade skal och fodral). Denna ångerrätt gäller för helt oanvända varor som skickas tillbaka till oss i oskadad originalförpackning. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen går ut, alternativt skickar tillbaka din vara så att den är oss tillhanda innan tidsfristen för ångerrätt löper ut.
Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning. Originalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Du har självklart rätt att öppna förpackningen och varsamt prova varan (gäller ej reservdelar, minneskort, usb-stickor, batterier, powerbanks, hörlurar/headset, hygienartiklar). Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp. I dessa fall gäller varken ångerrätt eller bytesrätt och varan returneras till köparen på dennes bekostnad.
Använd alltid ytteremballage vid retur av varor och skriv, klistra eller tejpa inte på varans originalemballage.
När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den uppfyller kraven ovan och i köpvillkoren betalar vi, inom 14 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. Gäller det en använd vara, informerar vi dig om vilket prisavdrag vi gör och återbetalar därefter pengarna till dig inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur.
Gör enligt följande
Returinstruktioner:
1. Fyll i returblanketten eller skriv en lapp för hand och skicka tillbaka den med den vara du vill returnera. Det går även bra att bara skicka med plocksedeln som du fick tillsammans med varorna.
Returblankett: Klicka här för att ladda ner returblankett >>
2. Returen skickas till följande adress:
Danira Telecom AB / TheMobileStore.se
Kumla Gårdsväg 13, 145 63 Norsborg
3. Ange din avsändaradress på paketets baksida.
4. Skicka paketet med PostNord, antingen som Postpaket (spårbart) eller med frimärken. (Annan speditör än Postnord mottages ej)
OBSERVERA: Vid retur eller ångerköp så står ni som kund för portot. Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar ni skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera er för dessa kostnader. Minsta kostnaden är 49kr.
När vi godkänner returen, kommer beloppet för den returnerade produkten att återbetalas.
Tänk på att vi inte erbjuder en returfraktsedel vid retur, du måste själv betala för returfrakten. Det kan ta upp till 15 arbetsdagar för oss att hantera en retur.
Vi hanterar felköp/returer som en separat ärende. Så om du har köpt fel eller vill byta till en annan produkt så får du lägga en ny separat beställning så får du nya produkten snabbare och risken att den tar slut på lagret minskar.
6.2: 365 DAGARS BYTESRÄTT
Om en beställd vara inte passar din smak och du önskar byta till en annan storlek, färg eller produkt så går det utmärkt att göra ett byte till en annan vara från vårt sortiment inom 365 dagar. Detta har vi erbjudit sedan 2019. Bytesrätten gäller bara om varan fortfarande finns till försäljning på hemsidan. Viktigt att varan har kvar sitt original emballage och att hela produkten, inklusive ytterförpackning, är i säljbart skick.
Gör enligt följande
1. Om du vill byta din vara inom 365 dagar, kontakta alltid oss via mail (info@themobilestore.se) för att vi ska kunna godkänna ditt byte. När du fått ett svar utav oss att det går bra att byta, kan du gå vidare till stegen nedan.
2. Fyll i returformuläret. Om du inte har möjlighet att skriva ut returformuläret kan du skriva på ett papper för hand. Glöm bara inte att skriva alla detaljer. Fyll även i artikelnumret på den produkt du vill byta till.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret och plocksedeln om du har den kvar. Adressen hittar du på returformuläret. Du bekostar själv returportot.
4. När vi fått varan och godkänt bytet skickar vi den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden till oss i förskott antingen via Swish eller bankkontoöverföring.
Du bekostar själv returportot för ditt byte. Retur får ej ske som postförskott. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen kommer tillbaka till oss. När du sänder tillbaka en vara för byte är det du som står för risken att produkten inte kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart för att gardera er! TheMobileStore.se åtar sig inget ansvar om returen kommer inte fram till oss eller för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
6.3: ÅTERBETALNING
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar efter att vi mottagit returen. Vi väntar med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen. Återbetalningen kommer inte att kosta digsom kund någonting.
Har du betalt med Svea Bank AB och har frågor angående återbetalning efter att vi har meddelat att vi har överfört pengarna till dig, ta då kontakt med Svea: 08 514 931 13
7: GARANTIER
Vi följer konsumentköplagen och lämnar minst 12 månaders garanti på alla produkter. Denna garanti gäller inte vid vanvård eller onormal användning av varan och/eller olyckshändelse efter det att du har fått varan t.ex. tappat den på mark/golv.
8: REKLAMATION
Reklamation till TheMobileStore bör göras inom rimlig tid efter att felet upptäckts, men senast inom 36 månader från det att varan mottagits. TheMobileStore förbehåller sig rätten att först försöka åtgärda felet, därefter erbjuda en ersättningsvara och som sista alternativ göra ett återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten; exempelvis täcks inte fel som orsakats av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst för att få en svarspostadress för fri returfrakt. Om du skickar en reklamation utan att först kontakta oss, kan vi inte i efterhand ersätta kostnaden för returfrakten.
Enheter som drabbats av vatten- och fuktskador täcks inte av garantin, inklusive Smartwatch och aktivitetsarmband med IPX-klassificering.
Felaktiga reklamationer debiteras med minst 249 kr inkl. moms, upp till den faktiska hanteringskostnaden. Det är ditt ansvar som kund att se till att försändelsen når oss. Vi står för returfraktkostnaden (gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer. Om du vill skicka spårbart, får du själv stå för returkostnaden.
9: ERBJUDANDEN
Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker om ej annat anges.
10: TVIST
Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut.
11: COOKIES
TheMobileStore.se använder s.k. cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation så är det inte längre tillåtet att ha cookies utan att informera besökarna. Lagen infördes 25:e juli 2003.
Därför kommer här information om vad cookies används till:
- Antifusk-funktioner på shopen
- Spara diverse val du gjort för framtiden
- Cookies används av TheMobileStore.se för att underlätta för dig som besökare.
- Om du inte godkänner cookies-användningen: Spärra cookies i webbläsaren
12: FELTRYCK – ÖVRIGT
TheMobileStore.se förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information, inklusive (men ej begränsad till priser) tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering. Härigenom publicerade fakta- och prisuppgifter, dokument, grafik mm. kan innehålla tekniska och/eller grafiska och typografiska fel. TheMobileStore.se friskriver sig från allt ansvar vad gäller varje sådan information såväl som annan refererad information och/eller dokument inom eller länkad till denna hemsida. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
13: HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
Från och med 25 maj 2018 trädde en ny lag i kraft. GDPR ersatte då den gamla personuppgiftslagen (PUL) och är en gemensam lag som gäller i hela EU. Lagen innebär att vi som handlare har ett större ansvar när det gäller kontroll av våra kunders uppgifter samt större krav att informera dig som kund om vilka personuppgifter vi hanterar och i vilka sammanhang.
TheMobileStore.se lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part annat än till de nämnda nedan. De uppgifter som hanteras är i syfte att kunna administrera dina inköp och betalningar, samt i marknadsföringssyfte i form av våra egna nyhetsbrevsutskick. Du som kund har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och samt kräva borttagning ur vår databas om du så önskar.
Vad räknas som personuppgifter?
Med personuppgifter menas all typ av information som kan knytas till en enskild person.
Vilka uppgifter samlar vi in?
För att vi ska kunna administrera och hantera dina köp hos oss så lagras följande uppgifter nedan
- För- och efternamn
- Leveransadress
- Faktureringsadress
- Telefonnummer
- E-post
- Företagsnamn/företagsadress
- Organisationsnummer
Utöver dessa uppgifter sparas även köphistorik för att kunna administrera eventuella returer samt hantera garantier m.m. Uppgifterna lagras i 7 år efter ditt köp enligt bokföringslagen. Om du som kund vill hantera/ändra/radera dina personuppgifter kan du självklart kontakta oss även inom denna tid.
Vem/vilka delar vi dina uppgifter med?
För att ditt köp ska kunna genomföras rent administrativt har vi ett antal tredjepartsleverantörer/bolag som vi samarbetar med för att göra ditt köp möjligt. Dessa listas här nedan.
- Betallösningar
Beroende på hur du väljer att betala för ditt köp hos oss så samarbetar vi med flera olika betallösningar som behöver samla vissa uppgifter för att kunna mottaga din betalning.
Våra betalalternativ är fakturor, korbetalningar och direktbetalningar via Svea, kortbetalning via Samport samt direktbetalning via Paypal.
- Fraktbolag
För att vi ska kunna leverera din vara till dig snabbt, effektivt och säkert behöver vi ge dina adressuppgifter samt telefonnummer till vår externa distributör. Vi använder oss av ett och samma fraktbolag för alla våra leveranser, Postnord.
- Nyhetsbrev
När du valt att göra en beställning hos oss vill vi självklart erbjuda dig ytterligare produkter som vi tror att du är intresserad av. Samt att vi, som tack för att du är kund hos oss, vill ge dig fina rabatter och erbjudanden i gengäld. För utskick av våra nyhetsbrev använder vi oss av tjänsten Sendy som enbart ges tillgång till din e-postadress som du använde när du la din beställning hos oss.
- Kundomdömen
När du har valt att handla hos oss vill vi självklart ha din respons på din köpupplevelse!
Här samarbetar vi med Trustpilot som får tillgång till din e-postadress för att erbjuda dig att skriva ett offentligt omdöme om oss via deras site. Trustpilot är en av världens största nätbaserade omdömescommunityn med extremt stor räckvidd hos konsumenter.
När det gäller alla dessa uppgifter har du som kund när som helst rätt att kräva att uppgifterna raderas. Med undantag för de uppgifter som krävs enligt bokföringslagen. Du har ockå närsomhelst rätt att, helt kostnadsfritt, begära ut ett utdrag av alla uppgifter vi har lagrade om dig.
14: SÄKERHET & SEKRETESS
TheMobileStore.se skyddar alla uppgifter du lämnar till oss genom tekniska säkerhetsåtgärder. Vi använder oss av envägskryptering när kort/kreditkortsnummer behandlas. Samport som är vår betalningspartner uppfyller kraven för PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Alla de uppgifter du lämnar till oss i form av namn, leveransadress, telefonnummer, personnummer eller e-postadresser stannar kvar hos oss. Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part, annat än om detta följer av lagstiftning.
Ditt kort/kreditnummer används bara vid betalning av de varor som du har beställt och lagras inte hos oss för andra ändamål.
All information om dig lagras i krypterad form i vår databas. Det är endast relevant information för att vi ska kunna leverera varor eller kontakta dig som finns i vår databas.
Din e-postadress kommer att användas av oss för verifiering att det är du som gjort beställningen samt till information i form av ett nyhetsbrev från oss om aktiviteter eller annat kul som händer i vår butik.
TheMobileStore.se strävar efter att den information vi behandlar skall vara så korrekt som möjligt. Du har naturligtvis rätt att ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om du vill ta del av dessa uppgifter eller har några frågor om vår behandling av dina personuppgifter, vänligen kontakta oss på följande e-post adress: info@themobilestore.se eller skriv till oss
Danira Telecom AB
TheMobileStore.se
Kumla Gårdsväg 13
14563 Norsborg
Om informationen vi har om dig är felaktig, ofullständig eller missvisande så är vi skyldiga att rätta det på begäran. Du har rätt att när som helst begära att få dina uppgifter raderade.
15: FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
16: INNEHÅLLET I BILDFILER, NEDSKRIVNING AV TREDJE PARTS RÄTTIGHETER
1. Du som kund är själv ansvarig för bild och text i det innehåll du överför.
2. Tänk på upphovsrätten när du överför bilder och texter. Kunden ansvarar för att innehållet är fria från tredje parts rättigheter. Skulle brott mot upphovsrätten uppstå, svarar kunden för alla kostnader. Detta gäller även om du som kund gjort en egen anpassning av bild och text, alltså individualisering av produkten. Anpassningen får ej göra intrång på tredje part rättigheter.
3. The Mobile Store tar ej ansvar för brott mot upphovsrätten. Skulle en tvist uppstå där kunden antas vara skyldig av intrång på tredje parts rättigheter, ansvarar kunden själv för samtliga kostnader samt skador.