• ⭐⭐⭐⭐ 4/5 PÅ TRUSTPILOT >>

  • 20 ÅR PÅ NÄTET

  • BYTESRÄTT 1 ÅR

Sök

Kontakta oss

Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar. Skriv till oss genom förmuläret nedan.

E-postadress: info@themobilestore.se
Ringa till oss? Vi har tyvärr stängt telefonsupport. Vänligen maila istället så hjälper vi gärna dig.
Öppettider:
Måndag - Fredag 09.00 - 16.00
Vi besvarar alla mail så fort vi kan, dock reserverar vi oss för längre svarstid på grund av hög arbetsbelastning.

Frågor om faktura/delbetalning:
Vid frågor om din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) hänvisar vi till Svea Ekonomi som hanterar detta åt oss. Du når Svea på telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com

Frågor om retur/byte
Vid frågor gällande returer eller byten var god följ instruktionerna genom att Klicka här.Om du fortfarande behöver hjälp så kan du alltid kontakta oss.

Postadress/Returadress:
Danira Telecom AB / TheMobileStore.se
Kumla Gårdsväg 13, 1TR
14563 Norsborg


Obligatorisk
  = Obligatorisk uppgift


Vanliga frågor för valt ämne:
  • Hur lång tid tar det att få min beställning levererad?

    Beställningar hos oss skickas inom 4 arbetsdagar, men 95 % kommer fram dagen efter beställning. Efter att du har lagt en order hos oss så ska den packas i vårt lager samt skickas med posten. Ibland kan vi även beställa produkten du vill ha från leverantör och då kan det tillkomma tid i leveransen. Vi håller oss innanför ramarna för att produkten ska levereras i tid, men ibland kan det ske att posthanteringen blir försenad och detta kan vi inte påverka.

    Kontakta oss om du vill ha information om din leverans på info@themobilestore.se

  • Har ni en butik jag kan besöka?

    Vi har ingen fysisk butik utan är en E-butik med lager i Stockholm. 

  • Kan jag hämta varorna hos er?

    Det  går bra att hämta varorna hos oss, men du måste först göra en beställning via vår hemsida då vi inte tar emot betalningar på plats. Kontakta oss så snabbt som möjligt om du vill hämta din beställning på vårt lager så lägger vi undan den till dig.

  • Vilka fraktbolag använder ni?

    Vi skickar med Postnord, InstaBox, CityMail, Budbee och Schenker

     
  • Hur gör jag om jag har fått fel vara?

    Om vi har skickat fel vara till dig, kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller skicka ett mail till Info@themobilestore.se så skickar vi en adress så att du kan skicka tillbaka produkten kostnadsfritt till oss. Vi skickar sedan rätt produkt till dig.

    Om du har råkat beställa fel produkt gäller en vanlig retur. Läs hur du gör under: “Returer”

  • Vad kostar frakten?

    Vi har flera fraktalternativ att välja mellan. Frakten kostar olika baserad på vilken tjänst och speditör du väljer i kassan. 

  • Jag råkade beställa fel, vad gör jag?

    Om du kommer på att du har beställt fel så hör av dig till oss så snabbt som möjligt så kan vi förhoppningsvis hinna ändra din beställning innan den skickas. Har den redan blivit skickad så får du invänta den och göra en retur så skickar vi sedan rätt produkt till dig. 

  • Hur gör jag om jag vill returnera/byta en vara?

    Är du inte nöjd med något du beställt har du 30 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. (Detta gäller ej egendesignade skal) Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning. Originalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor och skriv, klistra eller tejpa inte på varans originalemballage. Man får prova varan försiktigt men ångerrätten gäller inte om varan varit använd. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp.
    I dessa fall gäller varken ångerrätt eller bytesrätt och varan returneras till köparen på dennes bekostnad.

    Obs! Öppet köp/ångerrätt gäller inte vid öppnad förpackning vid köp av hörlurar, headsets och mobiltelefoner. Ingen ångerrätt gäller heller för egendesignade skal. 

    När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den uppfyller kraven ovan och i köpvillkoren betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. 

    Gör enligt följande

    1. Fyll i returformuläret. (Klicka här för att ladda ner returformuläret) Ange alltid orsak till retur. Om du inte har möjlighet att skriva ut returformuläret kan du skriva på ett papper för hand. Glöm bara inte att skriva alla detaljer. Detta för att vi ska kunna identifiera vem returen kommer ifrån.

    2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Adressen hittar du nedan och även på returformuläret. Varorna skickas till följande adress: 

    TheMobileStore.se/Danira Telecom AB
    Kumla Gårdsväg 13,
    145 63 Norsborg

    Vid retur eller ångerköp så står du som kund för portot. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. När du sänder tillbaka en vara p.g.a att du ångrat ditt köp är det du som står för risken om produkten inte kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart! TheMobileStore.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

    Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar ni skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera dig för dessa kostnader.

    När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi pengarna till det kort/konto du använde vid beställning. 

  • Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

    Om produkten du har fått skickad till dig på något sätt är felaktig (tex. Produkten är sönder, fel produkt skickad eller produkten fungerar inte för det den är avsedd för) så vill vi först ha en bild på skadan för att göra en snabb reklamationsbedöming och senare gå vidare och lösa ärendet. Detta kan du bifoga i kontaktformuläret ovan eller skicka till: Info@themobilestore.se

    Vi har 6 månaders garanti på alla våra produkter från att varan är mottagen.

  • Mitt skal har gått sönder, kan jag reklamera det?

    Skal är oftast gjorda av plast, både hårt och mjukt. Ibland kan dessa vara väldigt tunna och kräver en viss försiktighet när man applicerar skalet på mobilen samt håller inte för alla typer av fall. Vi godkänner inte reklamationer som uppkommit av fall, som har en uppenbar yttre åverkan eller felhantering vid avlägsnande av skal. Eftersom skalet har för avsikt att skydda din mobil så har den gjort detta även om skalet har gått sönder vid fall. Hör gärna av dig till oss om du vill ha tips på skal som passar ditt ändamål.

  • Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga?

    Vi erbjuder Swish, kortbetalning, direktbetalning och faktura (via Svea)

  • Var är min faktura/ När kommer min faktura?

    Din faktura kommer på mail när din order är skickad, om den inte har kommit efter några dagar efter leveransen kontakta oss så skickar vi den igen. Det är viktigt att mail-adressen stämmer vid beställning för att fakturan ska komma fram.

    Du vet väl att du kan logga in på Klarna och se alla dina fakturor? Gå in på Klarna.se och klicka på "Mitt Klarna" för att logga in.

  • Hur lång tid tar det att bli återbetalad?

    Vi återbetalar för returer när vi har fått in produkten till oss och sett att den är i ett bra skick. Har du betalt med faktura kommer pengarna in på ditt konto inom 7 arbetsdagar. Har du frågor angående din återbetalning kontakta Klarna på www.Klarna.se eller på tel:08-120 120 10

    Detta gäller ej betalning med Paypal eller kortbetalning. I dessa fall kontakta oss på info@themobilestore.se

  • Jag har betalt min faktura men ändå kommer det en faktura som är obetald?

    Ibland kan det ske att det bildas två fakturor hos Klarna, fast du bara har gjort en beställning. Hör då av dig till oss så kan vi ta bort en av fakturorna. (I detta fall måste båda fakturorna vara kopplade till samma ordernnummer)

  • Varför fungerar inte min rabattkod?

    Har du en rabattkod som du vill använda klicka på “Ange presentkort” i kassan och skriv in koden. Det är viktigt att skriva de stora och små bokstäverna som står i koden. Om den inte fungerar kan det vara för att den inte är giltig längre. Du kan kontakta oss för att få reda på rabattkodens giltighetstid.

  • Kan jag få ett kvitto med specificerad moms?

    Om du vill ha ett kvitto med specificerad moms kan du logga in på ditt konto.

    Gör såhär:

    1. Gå in på www.themobilestore.se
    2. Välj "Logga in" längst upp i högra hörnet och logga in med in mailadress och lösenord.
    3. När du är inloggad välj "Mina sidor" längst upp i högra hörnet
    4. Under Mina sidor hittar du "Mina beställningar" och kan där se dina ordrar och ladda ner kvitton för respektive order.
  • Kan jag få ett kvitto med specificerad moms?

    Om du vill ha ett kvitto med specificerad moms kan ta fram det genom att logga in på ditt konto.

    Gör såhär:

    1. Gå in på www.themobilestore.se
    2. Klicka på "Logga in" längst upp på vänstra sidan och logga in med mailadress och lösenord.
    3. När du är inloggad välj "Mina sidor" längst upp i högra hörnet
    4. Under Mina sidor hittar du "Mina beställningar" och kan där se dina ordrar och ladda ner kvitton för respektive order.