Frågor och Svar

Beställning

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

När du har lagt en beställning hos oss skickar vi ett automatiskt mail som innehåller en detaljerad orderbekräftelse med pris, adress, och produkter. Kontrollera gärna att dessa uppgifter stämmer.

Om du inte får en orderbekräftelse så är risken stor att beställningen inte har gått igenom eller att du har fyllt i fel mailadress, kontakta oss via [email protected] så kontrollerar vi detta.

 

Det går inte att beställa, hur går jag tillväga?

Kontakta oss via kontaktformuläret under fliken "Kontakta oss" i menyraden ovan eller maila till oss på [email protected], så kan vi hjälpa dig att genomföra din beställning.

 

Är det säkert att handla hos er?

Vi är certiferade av Trygg E-handel och följer deras krav. Du kan läsa om Trygg E-handel på www.tryggehandel.se. TheMobileStore har inte tillgång till sina kunders kortnummer. Kreditkortsinformationen sparas aldrig hos oss och vi lämnar ej ut personuppgifter eller e-postadresser till tredje part.

 

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Om du inte har fått någon orderbekräftelse så kan det bero på att du har fyllt i fel mailadress, att beställingen inte har gått igenom eller att den har hamnat i din skräppost. Kontakta oss via kontaktformuläret under fliken "Kontakta oss" i menyraden ovan eller maila oss på [email protected] så kan vi kontrollera din order och skicka en ny orderbekräftelse.

 

Kan jag lägga till/byta varor när min beställning redan är gjord?

Det går bra att byta eller ta bort produkter så länge ordern inte har skickats. Eventuella prisändringar reglerar vi i din betalning. Vid högre belopp måste dock en mellankillnad betalas. Denna betalnig kan vi ta emot via t ex Swish, överföring till bankkonto eller via Paypal. Vilken betalningsmetod du väljer är helt upp till dig som kund. Vi skickar sedan produkten när vi har fått betalningen för mellanskillnaden.

 

Kan jag beställa från ett annat land än Svergie?

Vi tar endast emot beställningar från Norden via hemsidan. I beställningar utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 45 kr.

 

Jag är under 18 år, får jag handla?

Nej, om du är under 18 år så får du be en målsman handla åt dig.

 

Jag skrev fel leveransadress, går det att ändra?

Om du har skrivit fel adress så skicka ett mail till oss så snabbt som möjligt då det går väldigt fort från genomförd beställning till att varan lämnar vårt lager. Kontakta oss via kontaktformuläret "Kontakta oss" ovan eller maila till oss på: [email protected]

 

Går det att beställa till en adress jag inte är folkbokförd på?

Är du inte folkbokförd på adressen du vill ha varan levererad till så är det viktigt att lägga till en C/O-adress med den personens namn som är folkbokförd på adressen.

 

Vad gör jag om produkten jag vill beställa är slut?

Om en produkt som du vill köpa är slut på lager så kan du lägga en bevakning på produkten så får du automatiskt ett mail när produkten finns för beställning igen.

Gör så här:

  • Gå in på produkten
  • Klicka på "Bevaka produkt"
  • Ange din mailadress

 

Min beställning är skickad, men har inte kommit fram. Var är den?

Om din beställning inte kommer fram till dig kan det vara av flera anledningar:

  • Paketet får inte plats i brevlådan. Då skickas det till närmaste utlämningsställe och du blir aviserad. Detta kan ta någon dag extra.
  • Vi har fel adress till dig. Paketet kommer då att skickas i retur till oss.
  • Paketet har försvunnit i posthanteringen.

Om paketet inte har kommit fram efter 7 vardagar, kontakta oss på: [email protected]

 

Kan jag avbeställa min order?

Det går bra att avbeställa en order förutsatt att vi ej redan skickat iväg din beställning.

 

 

Leverans och frakt

Hur lång tid tar det att få min beställning levererad?

Beställningar hos oss skickas inom 4 arbetsdagar, men 95 % kommer fram dagen efter beställning. Efter att du har lagt en order hos oss så ska den packas i vårt lager samt skickas med posten. Ibland kan vi även beställa produkten du vill ha från leverantör och då kan det tillkomma tid i leveransen. Informationen om leveranstid för just den produkt du vill ha hittar du i informationstexten om produkten på hemsidan. Vi håller oss inom ramarna för att produkten ska levereras i tid, men ibland kan det ske att posthanteringen blir försenad och detta kan vi tyvärr inte påverka.

Kontakta oss på [email protected] om du vill ha information om din leverans.

 

Har ni en butik jag kan besöka?

Vi har ingen fysisk butik utan är en E-butik med lager i Stockholm.

 

Kan jag hämta varorna hos er?

Det går bra att hämta varorna hos oss, men du måste först göra en beställning via vår hemsida då vi inte tar emot betalningar på plats. Kontakta oss så snabbt som möjligt efter att du lagt din beställning och meddela att du vill komma och hämta produkten så den inte hinner lämna vårat lager.

 

Vilka fraktbolag använder ni?

Vi skickar alla våra paket med Postnord (Posten).

 

Hur gör jag om jag har fått fel vara?

Om vi har skickat fel vara till dig, kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller skicka ett mail till [email protected] så skickar vi en returadress som du kan använda för att skicka tillbaka produkten kostnadsfritt till oss. Vi skickar sedan rätt produkt till dig.
Om du har råkat beställa fel produkt gäller vanligt ångerköp. Läs hur du gör under: “Returer”

 

Vad kostar frakten?

Vi har fri frakt om du själv inte väljer att få varan levererad med att vi skickar med varutbrev (19 kr) eller Postens MyPack (49 kr)
Läs mer om respektive fraktmetod i kassan när du gör din beställning.
Frakten till övriga länder i Skandinaven kostar 45 kr.

 

Jag råkade beställa fel, vad gör jag?

Om du kommer på att du har beställt fel så hör av dig till oss så snabbt som möjligt så kan vi förhoppningsvis hinna stoppa din beställning innan den skickas. Har den redan blivit skickad så får du invänta den och göra en retur på produkten. Därefter kan du göra en ny beställning på den produkten du skulle ha från början.

 

 

Returer

Hur gör jag om jag vill returnera/ångra mitt köp?

Om du ångrar ditt köp när du har fått varan skickad till dig så kan du skicka tillbaka den till oss.
Skicka då tillbaka varan till vår adress som står angiven på kuvertet. Du finner även adressen på returblanketten som du kan ladda ner från följande länk Returblankett. Fyll i returblanketten eller skriv en lapp för hand och skicka tillbaka den med den vara du vill returnera.
Det går även bra att bara skicka med plocksedeln som du fick tillsammans med varorna om du inte har möjlighet att skriva ut en returblankett. Det viktiga är att vi kan identifiera vem returen kommer ifrån.
Returen ska vara skickad inom 30 dagar efter att du har mottagit den och ska vara oanvänd, komplett samt i originalemballage.
Du har självklart rätt att öppna förpackningen och varsamt prova varan. Så snart vi mottagit returen hör vi av oss till dig. Vi krediterar beloppet i det betalsätt och konto du använde vid beställning

OBSERVERA: Vid retur eller ångerköp så står ni som kund för portot. Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar ni skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera er i efterhand för dessa kostnader. 


Hur gör jag om jag vill byta till en annan vara?

Önskar du att byta en beställd vara mot en annan ber vi dig att skicka tillbaka produkten enligt anvisningarna ovan ("returnera/ångra mitt köp") och sedan göra en ny separat beställning på den vara du vill ha i utbyte. På så sätt får du din nya produkt snabbare och risken att den tar slut på lagret minskar. Vi hanterar felköp/returer som en separat ärende. 
Observera! När du sänder tillbaka en vara p.g.a att du ångrat ditt köp är det du som står för risken att produkten inte kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart!
Även här gäller våra villkor med 30 dagars öppet köp.



Reklamationer

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Om produkten du har fått skickad till dig på något sätt är defekt (tex. Produkten är sönder,du har erhållit fel produkt eller att produkten inte fungerar för det endamål den är avsedd för) så vill vi först ha en bild på skadan för att göra en snabb reklamationsbedöming och senare gå vidare och lösa ärendet. Detta kan du bifoga i kontaktformuläret ovan eller skicka till: [email protected]
Vi har 6 månaders garanti på alla våra produkter från att du har mottagit varan.

 

Min vara har gått sönder, kan jag reklamera det?

Skal är oftast gjorda av plast, både hårt och mjukt. Ibland kan dessa vara väldigt tunna och kräver en viss försiktighet när man applicerar skalet på mobilen samt håller inte för alla typer av fall. Vi godkänner inte reklamationer som uppkommit av fall, självförvållad skada, som har en uppenbar yttre åverkan eller felhantering vid avlägsnande av skal. Eftersom skalet har för avsikt att skydda din mobil så har den gjort detta även om skalet har gått sönder vid fall. Hör gärna av dig till oss om du vill ha tips på skal som passar ditt ändamål.

När de gäller skärmskydd så är dessa ofta knepiga att applicera om man är ovan. Vi godkänner inte reklamationer av skärmskydd där det uppstått luftbubblor eller att skärmskyddet lossnar pga felaktig applicering eller bristfällig rengöring av displayen innan applicering. Vid reklamation av skärmskydd vill vi ha en bild på det applicerade skärmskyddet för att avgöra detta. Bild går bra att skicka till [email protected]. Ta INTE bort ditt skärmskydd innan du skickat en bild till oss. Ett skärmskydd som du avlägsnat från mobilen är förbrukat och du har inte längre rätt att reklamera skärmskyddet. 

 

Betalning

Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga?

All betalning på vår hemsida sker via Klarna. Klarna erbjuder betalning via kortbetalning, direktbetalning och faktura.

 

Var är min faktura/ När kommer min faktura?

Du får din faktura via mail så fort din order har skickats från oss. Om fakturan inte har kommit efter några dagar efter leveransen kontakta oss så skickar vi den igen. Det är viktigt att mail-adressen stämmer vid beställning för att fakturan ska komma fram.
Du vet väl att du kan logga in på Klarna och se alla dina fakturor? Gå in på Klarna.se och klicka på "Mitt Klarna" för att logga in.

 

Hur lång tid tar det att bli återbetalad?

Vi återbetalar för returer när vi har fått in produkten till oss och kontrollerat att den är i bra skick. Har du betalt med faktura kommer pengarna in på ditt konto inom 7 arbetsdagar. Har du frågor angående din återbetalning kontakta Klarna på www.Klarna.se eller på tel:08-120 120 10

 

Jag har betalt min faktura men ändå kommer det en faktura som är obetald?

Ibland kan det ske att det bildas två fakturor hos Klarna, fast du bara har gjort en beställning. Hör då av dig till oss så kan vi ta bort en av fakturorna. (I detta fall måste båda fakturorna vara kopplade till samma ordernnummer)

 

Varför fungerar inte min rabattkod?

Har du en rabattkod som du vill använda klicka på “Ange presentkort” på höger sida om kassan och skriv in koden. Det är viktigt att skriva de stora och små bokstäverna som står i koden. Om den inte fungerar kan det vara för att den inte är giltig längre. Du kan kontakta oss för att få reda på rabattkodens giltighetstid.

 

Kan jag få ett kvitto med specificerad moms?

Om du vill ha ett kvitto med specificerad moms kan du logga in på ditt konto.

Gör så här:

  • Gå in på www.themobilestore.se
  • Välj "Logga in" längst upp i högra hörnet och logga in med in mailadress och lösenord.
  • När du är inloggad välj "Mina sidor" längst upp i högra hörnet.
  • Under Mina sidor hittar du "Mina beställningar" och kan där se dina ordrar och ladda ner kvitton för respektive order.