Laddar, vänta lite...
Ingen vara
Till kassan

Byte och retur

1: ÅNGERRÄTT

Är du inte nöjd med något du beställt har du 30 dagars och ångerrätt från det att du mottagit varan. (Detta gäller ej egendesignade skal) Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning. Originalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor och skriv, klistra eller tejpa inte på varans originalemballage. Man får prova varan försiktigt men ångerrätten gäller inte om varan varit använd. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp.
I dessa fall gäller varken ångerrätt eller bytesrätt och varan returneras till köparen på dennes bekostnad.

Obs! Öppet köp/ångerrätt gäller inte vid öppnad förpackning vid köp av hörlurar, headsets och mobiltelefoner. Ingen ångerrätt gäller heller för egendesignade skal. 

När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den uppfyller kraven ovan och i köpvillkoren betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna.

Gör enligt följande

1. Fyll i returformuläret. (Klicka här för att ladda ner returformuläret) Ange alltid orsak till retur!

2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Adressen hittar du nedan och även på returformuläret. Varorna skickas till följande adress: 

TheMobileStore.se/Danira Telecom AB
Segersbyvägen 4
145 63 Norsborg

Du bekostar själv returportot. Retur får ej ske som postförskott. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. När du sänder tillbaka en vara p.g.a att du ångrat ditt köp är det du som står för risken att produkten inte kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart! TheMobileStore.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Vid retur eller ångerköp så står du som kund för portot. Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar ni skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera dig för dessa kostnader.

När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi pengarna till det konto du använde vid beställning. 

2: BYTESRÄTT

Om en beställd vara inte passar din smak och du önskar byta till en annan storlek, färg eller produkt så går det utmärkt att ångra sitt köp. Detta gäller inom 30 dagar från det att du mottagit din vara. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. Smidigaste sättet för dig som kund att göra ett byte, är att returnera den första varan till oss och lägga en ny beställning på den vara du önskar istället. 

Gör enligt följande

1. Kontakta alltid oss via mail (info@themobilestore.se) så att vi vet att du kommer att skicka en retur. Du finner returinstruktionerna nedan men får dem även utskickade till din mejladress när du skriver till oss att du vill ångra ditt köp. 

2. Fyll i returformuläret. Om du inte har möjlighet att skriva ut returformuläret kan du skriva på ett papper för hand. Glöm bara inte att skriva alla detaljer. Detta för att vi ska kunna identifiera vem returen kommer ifrån.

4. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret och plocksedeln (om du har den kvar). Adressen hittar du på returformuläret. Du bekostar själv returportot. Vid retur eller ångerköp så står du som kund för portot. Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar ni skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera dig för dessa kostnader.

4. När vi fått varan i retur och godkänt den, krediterar vi beloppet från fakturan om du valt denna betalningsmetod. Betala gärna fakturan innan förfallodatumet gått ut, så makulerar vi den när vi fått tillbaka returen. Så slipper du onödiga påminnelseavgifter. Om du genomfört betalningen med Swish kommer du återbetalas med Swish. Har du betalat via Pay Pal återbetalas du via samma metod. Pengarna återbetalas via samma metod du själv använde när du genomförde ditt köp.

Du bekostar själv returportot. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. När du sänder tillbaka en vara är det du som ansvarar för att produkten kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart! TheMobileStore.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.


3: ÅTERBETALNING

När vi fått en vara i retur och konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning enligt detta avtal betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar. Har varan som returnerats köpts med kort sker återbetalning till det kort som användes vid betalning av varan. Har du betalat med Swish sker återbetalningen via Swish. Om du valt Paypal sker återbetalningen via samma kanal. 
Har du betalt med faktura via Klarna och har frågor angående återbetalning efter det att vi har meddelat att vi har överfört pengarna till dig, tag då kontakt med Klarna: 08-120 120 10